-
Všeobecné podmínky
-
Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) se vztahují na poskytnutí a objednávky fotografických služeb u fotografa Pavla Berana (též jako Photo Berry nebo Pavel Beran - Photo Berry), se sídlem Vlčnovská 12, Brno, PSČ 628 00, IČ: 06596363 (dále též jako „zhotovitel“ nebo „fotograf“).
-
Při uzavírání smlouvy se vychází ze skutečnosti, že objednatel (dále též jako „zákazník“) je seznámen s těmito VOP a akceptuje je.
-
Tyto VOP jsou volně dostupné na internetových stránkách zhotovitele.
-
Tyto VOP nabývají účinnosti dnem 1. 6. 2018.
-
Uzavření smlouvy
-
K objednávce služby mezi objednatelem a zhotovitelem může dojít na základě ústní dohody, telefonické či písemné (i elektronické) objednávky, pomocí kontaktního formuláře na stránkách zhotovitele, jeho profilu na sociálních sítích nebo jiným vhodným způsobem dálkové komunikace.
-
Smlouva se považuje za uzavřenou v okamžiku potvrzení zadané objednávky zhotovitelem.
-
Smlouva může být též uzavřena písemnou formou, která může upravit jednotlivé body těchto VOP.
-
Zákazník svým zájmem o službu souhlasí s autorskýho stylem a podpisem fotografa.
-
Zhotovitel je oprávněn odmítnout objednávku od zákazníka, zejména takovou, která není úplná, je v rozporu se zákony České Republiky nebo je proti dobrým mravům či přesvědčení zhotovitele.
-
Předmět plnění smlouvy
-
Předmětem plnění je poskytnutí fotografických služeb které jsou specifikovány ve smlouvě nebo v objednávce provedené zákazníkem a potvrzené zhotovitelem.
-
Fotografické služeby jsou poskytovány za účelem vzniku fotografií zákazníka nebo jeho klientů, jejich úpravu a následné poskytnutí těchto fotografií v elektronické podobě zákazníkovi.
-
Surové fotografie ve formátu RAW nejsou součástí předmětu plnění a zákazníkovi se neposkytují.
-
Cena a úhrada ceny
-
Cena za plnění služby je stanovena ceníkem dostupným na internetových stránkách zhotovitele, nebo může být stanovena na základě vzájemné dohody.
-
Cena zůstává platná od okamžiku uzavření smlouvy do okamžiku zhotovení fotografií či poskytnutí služeb specifikovaných ve smlouvě, pokud si zákazník během plnění smlouvy nevyžádá úpravu smlouvy nebo poskytnutých služeb.
-
Částku za plnění služby (poníženou o případnou zálohu) zákazník uhradí v hotovosti nebo převodem na účet zhotovitele nejpozději v den předání hotového díla.
-
Zhotovitel má právo požádat zákazníka o zaslání zálohy až do výše 50 % z dohodnuté ceny ještě před samotnou realizací focení. Neuhrazením zálohy do dohodnutého termínu se smlouva ruší.
-
Záloha zaplacená zákazníkem se nevrací.
-
Poukazy
-
Zakoupit lze libovolný dárkový poukaz (dále jen poukaz) v hodnotě minimálně 500 Kč. Poukaz má své unikátní číslo a je možné jej použít pouze jednou. Poukaz je přenosný.
-
Poukaz lze uplatnit pro úplnou nebo částečnou úhradu fotografických služeb v rámci jeho planosti. Případné doplatky je možné doplatit standardním způsobem.
-
Při nevyčerpání celé hodnoty poukazu se rozdíl nevrací. Poukaz nelze vyměnit zpět za peníze nebo jiný poukaz.
-
Pokud nedojde k vyčerpání poukazu ze zvlášť důvodných okolností (například dlouhodobá nemoc), lze poukaz prodloužit po dohodně s fotografem.
-
Při realizaci platby pomocí poukazu je nutné poukaz zaslat jako součást objednávky nebo platby v elektronické podobě nebo předložit fyzicky vytištěný.
-
V případě, že poukaz nemá uvedenu nominální hodnotu, ale je zakoupen pro konkrétní fotografickou službu, považuje se jeho platnost do 20 km od města Brna, pokud není uvedeno na poukazu jinak. V případě delší dojezdové vzdálenosti je nutné dopravu uhradit podle aktuálního ceníku.
-
Storno objednávky
-
Pokud se zákazník nedostaví nebo se nemůže dostavit v dohodnutý den na focení a neoznámí-li tuto skutečnost alespoň 7 kalendářních dní před plánovaným focením, má zhotovitel nárok na zaplacení všech svých nákladů, které vydal na přípravu k plnění smlouvy.
-
Pokud byly v okamžiku uzavření smlouvy známé náklady třetím stranám a tyto náklady byly již zaplaceny (pronájem fotoateliéru, půjčení kostýmů atd.), má zákazník povinnost tyto výdeje uhradit.
-
V případě, že zhotovitel nemůže ze závažných důvodů (nemoc, zásah cizí moci atd.) naplnit požadovanou službu, je povinnen vrátit do 5 pracovních dnů celou výši zálohy zákazníkovi.
-
V případě, že během fotografování dojde ke změně podmínek, které mohou ovlinit výsledné focení a které nemůže zhotovitel ovlivnit (například zhoršení počasí, zásah třetí moci a podobně), nepovažuje se toto jako porušení smlouvy ze strany zhotovitele či zákazníka a ani následné storno. Zhotovitel následně se zákazníkem dohodne další kroky (například přesunutí focení, pokud je možné, počkání na zlepšení situace a podobně).
-
Vzhledem k povaze služby, která je na přání zákazníka, nelze od plnění služby odstoupit po jejím naplnění a realizaci a vyžadovat se vrácení finančních prostředků.
-
Souhlas s pořízením fotografií
-
Zákazník uzavřením smlouvy dává zhotoviteli souhlas s pořízením fotografií jeho podoby.
-
Pokud se fotografování zůčastní více fotografovaných osob, zákazník prohlašuje, že má od všech těchto fotografovaných osob jejich souhlas s pořízením fotografií jejich podoby.
-
V případě, že se mezi osoby, které jsou foceny vyskytuje osoba, která nesouhlasí s pořízením fotografií své podoby, musí být řádně označena nebo se musí vyskytovat mimo prostor k focení po celou dobu jeho realizace.
-
Práva a povinnosti zhotovitele
-
Zhotovitel je povinnen se dostavit na domluvené focení a vyhotovit fotografie podle smlouvy uzavřené se zákazníkem.
-
Zhotovitel se zavazuje zhotovit fotografie v kvalitě, která je pro něj obvyklá.
-
Zhotovitel se zavazuje poskytnout zákazníkovi upravené fotografie v elektronické podobě, kde úpravami se rozumí retuš, barevné a jiné korekce, ořezy a další běžné úpravy s fotografiemi za účelem jejich vylepšení a úpravy. Počet takto upravených fotografií vychází z domluvy nebo z písemné smlouvy a je běžný zvyklostem pro dané focení.
-
Zhotovitel poskytne zákazníkovi upravené fotografie v elektronické podobě pomocí internetového odkazu na vhodnou souborovou online úschovnu.
-
Práva a povinnosti zákazníka
-
Zákazník je povinnen se dostavit na domluvené focení a nechat zhotovitele vyhotovit domluvené fotografie.
-
Zákazník je povinnen zajistit součinost všech lidí, kterých se focení může týkat tak, aby byli včas na příslušném místě. Stejně tak odstranit překážky vzniklé z jeho strany nebo třetích stran, které jsou k focení přizvány zákazníkem tak, aby nebránily domluvenému focení.
-
Zákazník má povinnost používat fotografie tak, aby nebylo poškozeno dobré jméno fotografa.
-
Zákazník má povinnost nezveřejňovat náhledové či jinak nehotové fotografie.
-
Souhlas s užitím fotografií zhotovitelem
-
Zhotovitel má, na základě uzavřené objednávky, zákazníkům souhlas s užitím fotografií pro vlastní prezentaci zhotovitele.
-
Zhotovitel si vyhrazuje právo bezplatně použít výběr fotografií pro svou webovou prezentaci (webové stránky zhotovitele, Facebook a Instagram), pro svou tiskovou prezentaci, či pro účely propagace svých služeb a to bez předchozího výslovného písemného souhlasu zákazníka. Tento souhlas (považován dle § 85 zákona 89/2012 Sb.) je udělen na základě souhlasu s těmito VOP.
-
Zhotovitel se zavazuje používat fotografie zákazníka tak, aby nebylo poškozeno jeho dobré jméno nebo jména osob na pořízených fotografií.
-
Souhlas s užitím fotografií zákazníkem
-
Zákazník nabývá práva využívat zhotovitelem upravené fotografie pro svou vlastní prezentaci a to jak tištěnou nebo elektronickou formou. Tato práva nabývá až v okamžiku plného uhrazení ceny služby a dalších nákladů nutných pro realizaci služby zhotovitelem.
-
Zákazník nemá právo fotografie dále přeprodávat nebo šířit tištěnou formou, za který by inkasoval příjem, v tomto případě musí informovat zhotovitele a vyžádat si jeho souhlas.
-
Zákazník nemá právo poskytnout fotografie k užití třetím stranám nebo na ně převést vlastnické práva a to ani bezúplatně.
-
Pokud je na fotografií více osob, které s zhotovitelem přímo smlouvu neuzavírali, i ony mají právo užívat zhotovitelem upravené fotografie pro svou vlastní prezentaci a to jak tištěnou nebo elektronickou formou, pokud se se zákazníkem nedohodnou jinak.
-
Termíny
-
Služba je realizována za základě domluvy v daný čas a na daném místě.
-
Upravené fotografie poskytne fotograf zákazníkovi do jednoho kalendářního měsíce od doby realizace focení, pokud není dohodnuto jinak.
-
V případě zpoždění má zákazník právo na vrácení části finančních prostředků, které zhotoviteli za realizaci zaplatil.
-
V případě, že zpoždění je způsobeno zásahem třetí strany nebo vyšší moci, prodlužuje se o tento čas i termín poskytnutí fotografií.
-
Zálohy fotografií
-
Zhotovitel si může vyhotovit zálohy upravených fotografií, které pak zpravidla může používat na základě uděleného souhlasu s užitím fotografí pro svou prezentaci.
-
Zákazník má právo, zvláště v případě, že si fotografie smazal, požádat o tyto zálohy. Přičemž bere na vědomí, že záloha nemusí být kompletní a nemusí být v danou dobu již dostupná.
-
Zákazník si může vytvoření záloh vyžádat v rámci smlouvy.
-
Reklamace služeb
-
Zákazník má právo reklamovat službu, zvláště v případě, že neodpovídala rozsahem, který byl domluvený či specifikovaný ve smlouvě.
-
Zákazník nemá právo reklamovat barevný vzhled fotografií či jejich úpravu, protože chápe, že barevné a další korekce či úpravy jsou výsledkem autorského stylu a podpisu zhotovitele a zákazník se s tímto stylem mohl seznámit ještě před samotným uzavřením smlouvy na jeho internetových stránkách.
-
Výrazná odchylka od tohoto viditelného stylu může být předmětem reklamace.
-
Zákazník chápe, že barevnost fotografií je mimojiné způsobena zobrazovacím zařízením a že na každém monitoru, mobilu, tabletu apod. může stejná fotografie vykazovat jiný barevný a kontrastní vzhled. Pokud by došlo k reklamaci barevnosti fotografií, zhotovitel zajistí výtisk fotografie v profesionálním fotolabu. Tato vytištěná fotografie pak bude sloužit k ověření barevnosti fotografie.
-
Nespolupráce fotografovaných osob během focení, které ovlivnilo výsledek služby, není důvodem k reklamaci.
-
V případě neoprávněné reklamace je zákazník povinnen uhradit veškeré náklady vzniklé tímto sporem.
-
V případě oprávněné reklamace zhotovitel vrátí část finančních prostředů obdržených zákazníkem nebo zákazníkovi poskytne slevu na příští focení.
-
TFP
-
Speciální případ je služba formou TFP (Time For Picture), kde účelem je rozšíření porfolia zákazníka (zpravidla modelky) a zhotovitele, tato služba se řídí speciálními podmínkami, které na přání zhotovitel poskytne. Tyto podmínky upravují zde uvedené VOP.
-
Tuto službu nelze použít pro realizaci focení komerčního charakteru.
-
Základní ustanovení
-
Správcem osobních údajů podle č. 4 bod 7 nařízení Evropského parlamentu a Rady EU 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále jen „GDPR“) je Pavel Beran, Vlčnovská 12, Brno, PSČ 628 00, IČ: 06596363 (dále jen jako „správce“).
-
Osobními údaji klienta se rozumí jméno, příjmení, datum narození, emailová adresa, telefoní číslo a adresa bydliště. Kde platí, že ne všechny údaje musí být zpracovány a poskytnuty.
-
Zdroje a kategorie zpracovávaných osobních údajů
-
Správce zpracovává osobní údaje, které mu klient poskytl nebo které získal na základě plnění objednávky a smlouvy pro klienta.
-
Osobní údaje může správce od klienta získat na základě ústní nebo písemné objednávky služby.
-
Zákonný důvod a účel zpracování osobních údajů
-
Zákonným důvodem zpracování osobních údajů je
-
Plnění smlouvy mezi klientem a správcem
-
Oprávněný zájem správce na poskytování přímého marketingu, v případě, že došlo k poskytnutí služby (tj. dokončení objednávky)
-
Účelem zpracování osobních údajů je
-
Poskytnutí fotografických služeb správcem klientovi
-
Vyřízení objednávky klienta a výkon práv a povinností vyplývajících ze vzájemného smluvního vztahu. Při objednávce jsou vyžadovány osobní údaje, které jsou nutné pro úspěšné vyřízení objednávky (například adresa v případě odeslání objednaného zboží).
-
Ze strany správce nedochází k automatickému individuálnímu rozhodování ve smyslu čl. 22 GDPR.
-
Doba uchovávání údajů
-
Správce uchovává osobní údaje po dobu deseti let, nebo po dobu než je ze strany klienta souhlas se zpracováním údajů odvolán, nejméně však po dobu nutnou k výkonu povinností a práv vyplývajících ze smluvního vztahu mezi klientem a správcem a uplatňování nároků z těchto smluvních vztahů.
-
Po uplynutí této doby správce osobní údaje vymaže, nebo si vyžádá obnovení souhlasu.
-
Pokud nedošlo k dokončení objednání služby (tj. potvrzení objednávky), jsou osobní údaje odstraněny do 1 měsíce od doby, kdy klient přestal jevit zájem pokračovat v započaté objednávce služby nebo sám prohlásil, že o dokončení objednávky již nemá zájem.
-
Příjemci osobních údajů
-
Osobní údaje, pokud byly předány pomocí standardní emailové komunikace na email info(at)photoberry.cz jsou uloženy na discích zpracovatele www.wedos.cz.
-
Osobní údaje nejsou předávány za účelem marketingu nebo dalšímu zpracování žádné třetí straně.
-
Práva klienta
-
Za podmínek stanovených v GDPR má klient právo
-
na přístup ke svým osobním údajům dle čl. 15 GDPR
-
na opravu osobních údajů dle čl. 16 GDPR, popř. omezení zpracování dle čl. 18 GDPR
-
na výmaz osobních údajů dle čl. 17 GDPR
-
vznést námitku proti zpracování dle čl. 21 GDPR
-
na přenositelnost údajů dle čl. 20 GDPR
-
odvolat souhlas se zpracováním písemně nebo elektronicky na adresu nebo email
-
Podmínky zabezpečení osobních údajů
-
Správce prohlašuje, že přijal veškerá technická a organizační opatření k zabezpečení osobních údajů zcela v souladu s GDPR.
-
Správce prohlašuje, že k osobním údajům mají přístup pouze jím pověřené osoby.
-
Závěrečná ustanovení
-
Zasláním objednávky nebo provedením objednávky ústně klient potvrzuje, že je seznámen s podmínkami ochrany osobních údajů a že je v celém rozsahu přijímá a chápe, že bez souhlasu s těmito podmínkami nelze split zákonou povinnost pro dokončení nebo jen započení objednávky služby.
-
Tyto podmínky nabývají účinnosti dnem 1. 6. 2018.